Zijn gezondheidszorg, onderwijs en openbaar vervoer gratis in Denemarken?

De inwoners betalen wel allemaal 50% ink. belasting, maar voor hen zijn scholing, gezondheidszorg en openbaar vervoer gratis..
Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zweden heeft hetzelfde systeem geloof ik. En volgens mij is in Engeland de gezondheidszorg ook gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Netjes! Wat sociaal voor een land met een rechtse regering.

Het beste antwoord

Ja dat klopt, alleen is nu de vraag of ze dat kunnen blijven handhaven omdat de kosten alsmaar stijgen.

Het Deense volk wil graag dat het gehandhaafd blijft en daar hebben ze zelfs meer belasting voor over.

Eigenlijk is het een heel stabiel systeem. Iedereen gelijke zorg, gelijke kansen in het onderwijs en gratis openbaar vervoer. Je betaalt wat, maar dan heb je ook wat.

Het nadeel is alleen, dat mensen niet gemotiveerd worden om meer te werken en meer te verdienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zowel de gezondheidszorg als het onderwijs zijn gratis in Denemarken. Het openbaar vervoer is niet gratis, maar relatief wel goedkoop.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
In Denemarken zijn gezondheidszorg en onderwijs gratis. Openbaar vervoer is dat niet.